Učenice 3. razreda Gospodarske škole iz Čakovca, smjer Modni tehničar, vratile su se s Erasmus+ mobilnosti po projektu TAKE EVERY CHANCE 4 iz španjolskog grada Seville gdje su uspješno odradile dvotjednu mobilnost u periodu od 1. do 14.6.2025. godine.
Škola ESCUELA SEVILLA DE MODA pod vodstvom mentora Albe Amigo i Manuela Amadora bila je mjesto na kojem su učenice iz prve ruke iskusile opsežnu obrazovnu ponudu škole i moderne sadržaje, pokazujući pritom svoje zavidne razine vještine, preciznosti i kreativnosti. Projektom izrade tradicionalne flamenco haljine učenice su spajale teorijska znanja iz tekstilne struke s praktičnim radom, a konačni rezultati bili su dojmljivi modni komadi izrađeni u potpunosti rukama učenica.
Prvog dana mobilnosti učenice su upoznale školu, mentore, odslušale uvodno predavanje i odgledale prezentaciju o povijesti, razvoju i značaju tradicionalne flamenco haljine. Potom su osmislile i dizajnirale modni crtež prema kojem su u narednim danima izrađivale svoje haljine. Katja Tretnjak, Kaja Štampar i Dora Kovačić činile su jedan tim koji je u velikoj specijaliziranoj trgovini modnih tkanina u metraži (FLAMENTEX) izabrao plave i bijele materijale za svoju flamenco haljinu, dok se drugi tim – Ana Kavran i Vanessa Golubić odlučio na točkastu crno crvenu kombinaciju materijala svoje flamenco haljine.
Nakon izrade temeljnih krojeva gornjih dijelova haljina, slijedilo je modeliranje temeljnih krojeva rukava i na kraju krojeva donjih dijelova flamenco haljina.
Potom je slijedila sljedeća faza izrade flamenco haljina – najprije precizno pričvršćivanje krojeva pribadačama na odabrane materijale, zatim rezanje po linijama kroja, sve pažljivo izvođeno kako bi se sačuvale simetrije i točnosti. Nakon toga, uz pomoć šivaćih strojeva, učenice su spajale osnovni i podstavni materijal u jedan element. Svaki dio potom je izglačan i obamitan, čime se osigurala profesionalna obrada rubova. Nekoliko dana bilo je potrebno da se dovrši šivanje i spajanje svih dijelova haljine – gornjeg i donjeg dijela, rukava, zatvarača te da se na haljinu našiju svi volani prema modnim crtežima timova.
Vikend je iskorišten za kulturološke aktivnosti učenica u gradu Sevilli, izlet u obližnji Cadiz, a našlo se vremena i za zabavu u parku Isla Magica.
Projekt flamenco haljine bila je prilika za učenice da kroz praktičan rad usvoje konkretne vještine, razviju osjećaj za detalj i osjete ponos na vlastiti proizvod. Ovakve aktivnosti osnažuju učenike, potiču samostalnost te povezuju obrazovanje i stvarni svijet mode i dizajna.
Možemo zaključiti da je to bio veliki korak naših učenica prema njihovoj budućnosti u svijet dizajna i mode.